azaplı bir şarkının nakaratının başı. tahmin ettiyseniz vay halinize. Harbiden ne zaman bitecek falan diye düşünüyorsanız cevabı da başka bir şarkı ile vereyim, bir ihtimal daha var.
Bakın ben sizi umutsuzluğa kaptırmaya gönüllü falan değilim tamam mı? Sadece yaşlandım, görece artık hayatı daha çok seviyorum çünkü hayatın boktanlığı artık canımı ergenlikteki kadar yakmıyor. Yaşlanmak kabullenmek demek olabilir, ortalıkta gördüğümüz huysuz yaşlılar aslında kabullenmemiş ve yaşamayı bir ölçüde reddetmiş insanlar bence. Eğer siz de huysuz bir yaşlıysanız lütfen sevdiklerinize (eğer varlarsa) hayatı zindan etmeyin. Bakın her şey bitecek, bitiyor,hatta bitti. Aramızda şu an ölenler oldu hatta. Birazdan yazacağım manasız cümleleri göremeyecekler, vah.
Evet ne diyordum, ölüm.
Ölümü sık düşünmek gerekli midir? En azından her saniye yaşamayı hatırlamadığımıza göre ölümü de hatırlamaya gerek olmayabilir. Yine de hayattaki bu hırsların, nefretlerin, kazançların, kayıpların bir nihayeti olduğunu bilmek insana özellikle de hayatta nizami şekilde kaybetmeyi sürdürürken iyi geliyor.
Lakin yaşamak kolay mı?
Asla değil. Ölmek daha kolay bile görünebilir. Ben hala ölümü övmüyorum. Lütfen ölmeyin, evde denemeyin, kendinizi ve hayatı sevin. Burada bundan bahsetmiyorum. Sadece bir sonu olduğunu hatırlamak gerekiyor, iyi hissedebilmek için. Belki gördüğümüz son gün doğumu olduğunu bilsek güneşe daha çok bakarmışız gibi hissediyoruz ya düşününce, ben aslında bundan bahsediyorum.
Kaybedecek yıllar yıllar ömrüm varmışçasına günlerin değersizleştiği günlerden geçiyorum. Bir nihayete ermesi fikri insanı serinletiyor elbette ancak bu günün ölümü de güneşin batışıyla oluveriyor belki de.
Bir gün bitecek, sana ya da size yemin ederim. Hayatınızda hiç bitmeyecekmiş gibi duran bir şey bitti mi emin değilim ancak ben zamanında lise bile bitmeyecek sanıyordum, şimdi mesai bitsin de eve gideyim, cuma olsun da iki gün hayatta olduğumu hissedeyim diye yaşıyorum. Halbuki sıradan bir salı akşamının kendi içindeki ölümü de çok değerli, eğer salı günü öleceksem eğer. Salı günü doğmuşum, ondan salı diyip duruyorum.
Kafam çok karışık, ondan ölümü düşünüyorum, en büyük kaçış, en büyük sonlanış diye. Ya öldükten sonra da yaşamayı beklersek ?
Yorumlar
Yorum Gönder